-MADU vs HEMPEDU- and RANDOM.

Assalamualaikum. hey guys. thinking of making new post every day, mmg tak tercapai dek akal lah. so, I'm thinking of making new post every sunday. kiranya the end of the whole week. so I can roll all the good things happened to me into one post. kan? I think lebih organized. coz hey, I love things being organized rather than unorganized. :D


So, lets start. Eh, I've started just now --' MADU VS HEMPEDU. naaa, dont get excited, or blur, or whatever. it is just, recently, I fell in love with a malay quotes, and still im in love with it. "TIADA KEJAYAAN SEMANIS MADU TANPA USAHA SEPAHIT HEMPEDU". best kan? Well actually kata-kata ni kitorang buat kat kelas. It just really inspired us as a student yang belajar in the class. 


IF you just nak main-main with pelajaran and got no usaha yang orang cakap aw-kaw, mmg sepahit hempedu akhirnya, hasilnya. sbb usahanya manis-manis sahaja. I just realised that being a person with semangat and prinsip memang akan berjaya dalam hidup. and Im on my way to be one. InsyaAllah..


Memang banyak bukti lah aku tengok especially those yang memang berjaya. especially in big exams. tak yah nak gi jauh-jauh. kawan sekelas aku, Rafie. scored 8As for PMR and 10As for SPM. memang tengok kat sekolah kuat main, gila-gila. but cuba tengok dya kat rumah. mak aih rajin! i berani cakap becoz once I g umah dya temankan mak jahit baju kat situ. suddenly I found him dekat depan TV. TETAPI, buku kat depan dya belambak. I dont know lah hari lain mcm mna bcoz I caught him masa hari2 SPM. so no wonder. but dya mmg pandai. I tabik!

Satu orang lagi, Hafiz. Cek lah FB dya. post hari-hari tazkirah bagai. tapi memang positive one punya tazkirah lah. tak macam aku, mengutuk je koja. dya ni Straight As punya budak. SPM je tak straight A. dya scored STRAIGHT A PLUS. *jeles* --' aku selalu ingat dya post benda ni:


FB: Mohd Hafiz Hadi.

U see? see? memang kena lari dari zon selesa. Jangan jadi mcm aku. Balik dari sekolah dok terbongkang atas katil. menghadap laptop. tak sedarkan diri. LOL. aku bukan budak pandai. but at least usaha tu penting. umm, nih peringatan untuk aku. okay?

Tak nafikan, kalu usaha cincai, result pun cincai. tengok aku je lah. xyah nak g jauh2. hehe. --'
so thats all. harap boleh dijadikan teladn sikit2. daripada tak da langsung. sampai sini sahaja. so meet U on the next Sunday? InsyaAllah. Bye. Belajar rajin-rajin ;)

Eh! Some of our pictures as a lower six and as a urusetia during 2012 SMKKJ kawad kaki dan formasi competition. :)




dah bye ;) kerja rumah aku!!!


=FyZey=

No comments:

Post a Comment